ریاضی ششم دبستان

فصل اول

براي اطلاع از آپديت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

چگونه با وب سایت ما آشنا شدید؟




پیشنهاد ویژه امروز
تدریس خصوصی ریاضی

تدریس خصوصی ریاضی ششم تماس با مشاور 09129319881

تا کنون دانش آموزان به کمک بخش پذیری و تقسیم کردن، کسرها را ساده می کردند اما در پایهٔ ششم به روش نسبتاً جدیدی، کسرها را ساده می کنند.

 

به طور مثال برای ساده کردن  اخرین کسر این تمرین  دانش آموز باید بداند که

مثلا 21=3*7 و

14=7*2 است.

است بنابراین می توان در صورت کسر به جای عدد چهارده  عبارت مساوی آن یعنی

(هفت ضربدر دو)

2*7

و در مخرج کسر به جای عدد بیست و یک عبارت مساوی آن یعنی(هفت ضربدر 3)

3*7

را نوشت . حال چون در صورت و مخرج کسر هفت  مشترک است و بین عددهای صورت

و مخرج علامت ضرب قرار دارد پس می توان هفت  صورت را با هفت مخرج ساده کرد.

همچنین اعداد 16 و 8 و اعداد 12 و 6 با هم ساده میشوند.

 

 

 

 تمرین 1 صفحه 9
 

:: ارسال شده در: فصل اول ,

نويسنده
نويسنده : مدیر سایت
تاريخ : [شنبه 03 آبان 1393 ] [ 18:42]
تاريخ

  فعالیت صفحه 12

 جواب در حالت کلی:

۱ابتدا کوچک ترين مخرج مشترک کسرها را پيدا کنید .( با توجه به مطالب آموخته شده در سال های گذشته به خصوص درس ۲فصل اول کتاب ششم )

۲- واحد های محور اعداد را با توجه به مخرج مشترک کسرها به قسمت های مساوی تقسيم کنید .

۳- حاصل را به کمک محوراعدا د ( همانند فعاليت ۱صفحه۱۲ ) به دست آورید .

 

حال به حل مساله می پردازیم:

 

 در محور شماره پنج صفحه 12 ریاضی ششم دبستان چون یکی از مخرج ها بر دیگری قابل تقسیم است پس مخرج

بزرگتر، یعنی 6، مخرج مشترک است پس بین هردو عدد را به شش قسمت مساوی تقسیم

میکنیم و چون عدد دوم یک عدد منفی است به سمت چپ محور حرکت میکنیم (شکل پایین)

 

فعالیت صفحه 12


:: ارسال شده در: فصل اول , ریاضی ششم ,

نويسنده
نويسنده : مدیر سایت
تاريخ : [پنجشنبه 24 مهر 1393 ] [ 22:58]
تاريخ

 در ریاضی ششم دبستان یکی از روشها برای فهم بهتر ضرب کسرها استفاده از مساحت است.

ضرب مساحتی کسرهای کوچکتر از واحد نسبتا از ضرب مساحتی اعداد مخلوط پیچیده تر است.

بهمین دلیل میخواهیم ضرب کسرهای کوچکتر از واحد را با شکل توضیح دهیم. در ضرب اعداد

مخلوط چون واحد صحیح داریم کافیست عرض و طول مستطیل اعداد مخلوط اول و دوم باشند و چون

دانش آموز واحد را انتخاب کرده می تواند قسمت کسری را با تقریب به طول یا عرض اضافه

کند و نیازی به رنگ امیزی نیست.

مرحله اول: ابتدا یک مربع به طول واحد رسم میکنیم.‎

:: ارسال شده در: فصل اول , ریاضی ششم ,

نويسنده
نويسنده : مدیر سایت
تاريخ : [دوشنبه 21 مهر 1393 ] [ 14:7]
تاريخ

خانم محمدی از بیرجند: لطفا تمرین 3 صفحه ی 11 را توضیح دهید.

ابتدا حل مساله و سپس توضیح تکمیلی را بخوانید:

تمرین 3 صفحه 11

توضیح تکمیلی:هموطن گرامی این مساله همانند این است که از شما پرسیده

شود 1/2 شکلی را آبی 1/3 آن را قرمز کرده ایم اگر مساحت قسمت سفید

5000 سانتیمتر مربع باشد آنگاه مساحت شکل را محاسبه کنید.

در حقیقت نکته این است که ما باید پول فاطمه را کل شکل در نظر بگیریم

و مقدار مصرف شده(رنگ شده) را پیدا کنیم. سپس مقدار مصرف شده

(رنگ شده)را از عدد یک(کل شکل)کم میکنیم تا باقیمانده(قسمت رنگ نشده)

بدست بیاید.

 

:: ارسال شده در: سوالات شما , فصل اول ,

نويسنده
نويسنده : مدیر سایت
تاريخ : [یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 ] [ 16:43]
تاريخ
کانال ریاضی تلگرام

کانال ریاضی در تلگرام

تدریس خصوصی ریاضی هفتم

user
progress عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

progress فراموشي رمز عبور؟

progress عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir