ریاضی ششم دبستان

ایام امتحان

براي اطلاع از آپديت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

چگونه با وب سایت ما آشنا شدید؟




پیشنهاد ویژه امروز
تدریس خصوصی ریاضی

تدریس خصوصی ریاضی ششم تماس با مشاور 09129319881

۱. بیشتر میوه بخورید. میوه ها به عملکرد بهتر مغز کمک می کنند. به همین دلیل توصیه می شود در ایام امتحان ها میوه هایی مانند سیب، پرتقال و موز را در برنامه غذایی روزانه تان بگنجانید.

۲. پروتئین بخورید. نتایج بررسی ها نشان داده است دریافت پروتئین عملکرد مغزی را بهبود می بخشد. به همین دلیل وعده غذایی تان (به خصوص صبحانه) باید مملو از منابع غذایی پروتئینی مانند تخم مرغ، پنیر، دانه های روغنی و ماست باشد.

۳. غذاهای جدید را امتحان نکنید. خوردن نوشیدنی ها و حتی مکمل هایی که تا به حال نخورده اید، اصلا عاقلانه نیست حتی اگر اعضای خانواده یا دوستانتان آنها را به شما پیشنهاد بدهند زیرا ممکن است بدنتان به آنها واکنش منفی نشان دهد. بهتر است در ایام امتحان خوراکی هایی را انتخاب کنید که بدنتان به آنها عادت دارد.

۴. هر سبزی ای را انتخاب نکنید. قبل از هر چیز فراموش نکنید که سبزی ها هر چه پررنگ تر باشند به بهبود عملکرد مغز بیشتر کمک می کنند؛ مثلا مصرف اسفناج در مقایسه با کاهو بهتر است. در این روزها خوردن سبزی هایی مانند فلفل دلمه ای، بروکلی و هویج نیز توصیه می شود.

۵. تا می توانید آب بخورید. برای پیشگیری از بروز کم آبی در بدن آب بنوشید و خوردن نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه را فراموش کنید زیرا باعث بروز استرس و اضطراب در شما خواهند شد.

۶. میان وعده های مغذی تر میل کنید. گردو، میوه های خشکی مانند انجیر و آلو و دانه های روغنی مانند تخمه آفتابگردان به دلیل سوخت رسانی به مغز و سرعت بخشیدن به فعالیت های مغزی و کمک به ماندگاری هر چه بیشتر مطالب در حافظه، میان وعده های مناسبی در روزهای امتحان هستند.

۷. به مقدار کافی بخوابید. بسیاری از دانش آموزان شب های امتحان به امید پرکردن بیشتر مغز خسته شان با اطلاعات بیشتر، نمی خوابند اما شب قبل از امتحان باید درس خواندن را در ساعت های اولیه شب متوقف کنید، شامی سبک بخورید، لباس هایتان را برای امتحان فردا آماده کنید، کیف خود را مرتب کنید و دوش بگیرید و ساعت خود را کوک کنید و زود به رختخواب بروید. فراموش نکنید برای داشتن بهترین عملکرد در روز امتحان، علاوه بر دریافت انرژی از راه خوردن غذای مناسب و سالم به استراحت کافی نیاز دارید.

۸. کمتر شیرینی بخورید.بررسی نشان داده اند خوردن شیرینی ها و انواع شکلات و دسر و غذاهای تهیه شده از آرد تصفیه شده در عملکرد مغز اختلال ایجاد می کند بنابراین از خوردن آنها در این ایام صرف نظر کنید.

۹. مواد غذایی منبع پروتئین و کربوهیدرات را در حجم زیاد با هم نخورید زیرا در این صورت وعده غذایی سنگینی را دریافت کرده اید که مشکلات گوارشی را برای شما در پی خواهد داشت و باعث کاهش تمرکزتان می شود.

۱۰. روز قبل از امتحان منابع کربوهیدراتی میل کنید. مصرف این موادغذایی قبل از امتحان باعث ایجاد آرامش می شود و زمینه هوشیاری را در روز امتحان فراهم می کنند. البته خوردن مقدار زیادی از آنها به خصوص برنج و سیب زمینی، احساس سنگینی و خواب آلودگی ایجاد می کند به همین دلیل باید این مواد را متعادل مصرف کنید.
 

:: ارسال شده در: مشاوره , ایام امتحان ,

نويسنده
نويسنده : مدیر سایت
تاريخ : [یکشنبه 04 خرداد 1393 ] [ 11:49]
تاريخ
کانال ریاضی تلگرام

کانال ریاضی در تلگرام

تدریس خصوصی ریاضی هفتم

user
progress عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

progress فراموشي رمز عبور؟

progress عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir