ریاضی ششم| حل تمرین (کامل و رایگان) | نمونه سوالات ریاضی ششم با جواب | جزوه

ایام امتحان

نمونه سوالات فصل به فصل ریاضی ششم
عددها و الگوها
تدریس کسر ها
تدریس اعداد اعشاری
نحوه تدریس فصل سوم ریاضی ششم ابتدائی
دانلود کتاب
سوالات شما
مشاوره
سوالات متفرقه
معلم خصوصی ریاضی ششم
جزوه
کاربرگ های ریاضی دبستان
پیشنهاد ویژه امروز

پیشنهادات ویژه امروز


 

 

نمونه سوال الگو ریاضی ششم کد 8692 با پاسخ تشریحی

کلیک کنید:


 

 

خرید 7621



 کانال ریاضی ششم دبستان در تلگرام

 


تدریس خصوصی ریاضی ششم دبستان

۱. بیشتر میوه بخورید. میوه ها به عملکرد بهتر مغز کمک می کنند. به همین دلیل توصیه می شود در ایام امتحان ها میوه هایی مانند سیب، پرتقال و موز را در برنامه غذایی روزانه تان بگنجانید.

۲. پروتئین بخورید. نتایج بررسی ها نشان داده است دریافت پروتئین عملکرد مغزی را بهبود می بخشد. به همین دلیل وعده غذایی تان (به خصوص صبحانه) باید مملو از منابع غذایی پروتئینی مانند تخم مرغ، پنیر، دانه های روغنی و ماست باشد.

۳. غذاهای جدید را امتحان نکنید. خوردن نوشیدنی ها و حتی مکمل هایی که تا به حال نخورده اید، اصلا عاقلانه نیست حتی اگر اعضای خانواده یا دوستانتان آنها را به شما پیشنهاد بدهند زیرا ممکن است بدنتان به آنها واکنش منفی نشان دهد. بهتر است در ایام امتحان خوراکی هایی را انتخاب کنید که بدنتان به آنها عادت دارد.

۴. هر سبزی ای را انتخاب نکنید. قبل از هر چیز فراموش نکنید که سبزی ها هر چه پررنگ تر باشند به بهبود عملکرد مغز بیشتر کمک می کنند؛ مثلا مصرف اسفناج در مقایسه با کاهو بهتر است. در این روزها خوردن سبزی هایی مانند فلفل دلمه ای، بروکلی و هویج نیز توصیه می شود.

۵. تا می توانید آب بخورید. برای پیشگیری از بروز کم آبی در بدن آب بنوشید و خوردن نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه را فراموش کنید زیرا باعث بروز استرس و اضطراب در شما خواهند شد.

۶. میان وعده های مغذی تر میل کنید. گردو، میوه های خشکی مانند انجیر و آلو و دانه های روغنی مانند تخمه آفتابگردان به دلیل سوخت رسانی به مغز و سرعت بخشیدن به فعالیت های مغزی و کمک به ماندگاری هر چه بیشتر مطالب در حافظه، میان وعده های مناسبی در روزهای امتحان هستند.

۷. به مقدار کافی بخوابید. بسیاری از دانش آموزان شب های امتحان به امید پرکردن بیشتر مغز خسته شان با اطلاعات بیشتر، نمی خوابند اما شب قبل از امتحان باید درس خواندن را در ساعت های اولیه شب متوقف کنید، شامی سبک بخورید، لباس هایتان را برای امتحان فردا آماده کنید، کیف خود را مرتب کنید و دوش بگیرید و ساعت خود را کوک کنید و زود به رختخواب بروید. فراموش نکنید برای داشتن بهترین عملکرد در روز امتحان، علاوه بر دریافت انرژی از راه خوردن غذای مناسب و سالم به استراحت کافی نیاز دارید.

۸. کمتر شیرینی بخورید.بررسی نشان داده اند خوردن شیرینی ها و انواع شکلات و دسر و غذاهای تهیه شده از آرد تصفیه شده در عملکرد مغز اختلال ایجاد می کند بنابراین از خوردن آنها در این ایام صرف نظر کنید.

۹. مواد غذایی منبع پروتئین و کربوهیدرات را در حجم زیاد با هم نخورید زیرا در این صورت وعده غذایی سنگینی را دریافت کرده اید که مشکلات گوارشی را برای شما در پی خواهد داشت و باعث کاهش تمرکزتان می شود.

۱۰. روز قبل از امتحان منابع کربوهیدراتی میل کنید. مصرف این موادغذایی قبل از امتحان باعث ایجاد آرامش می شود و زمینه هوشیاری را در روز امتحان فراهم می کنند. البته خوردن مقدار زیادی از آنها به خصوص برنج و سیب زمینی، احساس سنگینی و خواب آلودگی ایجاد می کند به همین دلیل باید این مواد را متعادل مصرف کنید.
 

:: ارسال شده در: مشاوره , ایام امتحان ,

پیشنهاد ویژه امروز 2

پیشنهادات ویژه امروز تخفیف ۵۰ درصد

 

 

  فصل تقریب



 

نمونه سوالات فصل تقریب ریاضی ششم کد ۷۶۷۱با پاسخ تشریحی

برای خرید پاسخنامه تشریحی و فایل ورد(قابل ویرایش) کد ۷۶۷۱ کلیک کنید:

 


 

خرید

 

فصل تناسب




نمونه سوالات فصل تناسب ریاضی ششم کد ۷۶۶۲ با پاسخ تشریحی


 


 

خرید


اندازه گیری



 

نمونه سوال فصل مساحت ریاضی ششم کد 8653 با پاسخ تشریحی

 


 

خرید 7621


 

تقارن و مختصات



نمونه سوال ریاضی ششم کد 8643 با پاسخ تشریحی

 


 

خرید 7621




نمونه سوالات فصل تقارن و مختصات ریاضی ششم کد 642 با پاسخ تشریحی


 


 

خرید


نمونه سوال فصل اندازه گیری ریاضی ششم کد ۸۶۵۲ با پاسخ تشریحی

 


 

خرید 7621



کلیک کنید
کلیک کنید

کانال ریاضی در تلگرام

تدریس خصوصی ریاضی هفتم

RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir