ریاضی ششم| حل تمرین (کامل و رایگان) | نمونه سوالات ریاضی ششم با جواب | جزوه

تقریب در ریاضی ششم ابتدایی,آموزش تقریب زدن,روش گرد كردن اعداد,روش گرد كردن در رياضي ششم,تقریب ریاضی ششم,

نمونه سوالات فصل به فصل ریاضی ششم
عددها و الگوها
تدریس کسر ها
تدریس اعداد اعشاری
نحوه تدریس فصل سوم ریاضی ششم ابتدائی
دانلود کتاب
سوالات شما
مشاوره
سوالات متفرقه
معلم خصوصی ریاضی ششم
جزوه
کاربرگ های ریاضی دبستان
پیشنهاد ویژه امروز

پیشنهاد ویژه امروز



نمونه سوال الگو ریاضی ششم کد  ۸۶۹۳ با پاسخ تشریحی

برای خرید پاسخنامه تشریحی و فایل ورد(قابل ویرایش) کد ۸۶۹۳ کلیک کنید:

 


 

خرید 8693


کانال ریاضی ششم دبستان در تلگرام

تدریس خصوصی ریاضی ششم دبستان

 

استفاده ازتقریب در انجام عملیات : استفاده ازعددهای تقریبی میتواند تصور خوبی از پاسخ عملیات مختلف به شما بدهد. بهتر است قبل از انجام عملیات پاسخ راتقریب بزنید. درصورتیکه پاسخ عملیات شما با عدد تقریبی به دست آمده فاصله ی زیادی  داشته باشد بهتر است دوباره راه حل خود را بررسی کنید تا دلیل این اختلاف و اشتباه خود را بیابید.

 

 

 روش قطع کردن :

وقتی می گوییم  قطع کردن با تقریب کمتر از 10 یعنی رقم های مرتبه های کمتر از دهگان

ارزش زیادی ندارند و نیازی به بیان آن ها نیست. به این ترتیب رقم های یکان، دهم، صدم، هزارم و...

را حذف کرده و به جای آن ها صفر می گذاریم.  به این روش تقریب زدن، قطع کردن می گویند.

 

تقریب کمتر از ۱۰

روش گرد کردن:
در این روش هم مانند روش قطع کردن رقم های با ارزش مکانی کمتر از تقریب داده شده صفر خواهد شد با این تفاوت که اگر از سمت چپ به راست اولین رقمی که جای آن صفر قرار داده ایم کمتر از ۵ باشد همانند قطع کردن عمل می کنیم. ولی اگر از سمت چپ به راست اولین رقمی که به جای آن صفر قرار داده ایم ۵ و بیشتر از ۵ باشد به رقم قبلی اش ) رقم سمت چپی اش ( یکی اضافه می کنیم.

 تقریب به روش گرد کردن

اگر بخواهیم عددی را با تقریب کمتر از ۱ گرد کنیم باید رقم یکان را در نظر بگیریم و اگر پس از یکان بیش تر یا مساوی ۵ بود رقم های کمتر از یکان را صفر می گذاریم و یک واحد به رقم یکان یک واحد اضافه می کنیم. اگر پس از یکان کمتراز ۵ بود رقم های کمتر از یکان را صفر می گذاریم .

اگر بخواهیم عددی را با تقریب کمتر از ۱۰۰ گرد کنیم باید رقم صدگان را در نظر بگیریم و اگر پس از صدگان بیش تر یا مساوی ۵ بود رقم های کمتر از صدگان را صفر می گذاریم و یک واحد به رقم صدگان یک واحد اضافه می کنیم. اگر پس از صدگان کمتراز ۵ بود رقم های کمتر از صدگان را صفر می گذاریم . به مثالهای زیر توجه کنید:

به مثال های زیر توجه کنید:

مثال: به روش گرد کردن و با تقریب های داده شده، عددهای تقریبی را بنویسید:

 

تقریب به روش گرد کردن

اگر بخواهیم عددی را با تقریب کمتر از ۰/۱ گرد کنیم باید رقم صدم را در نظر بگیریم و اگر پس از صدم بیش تر یا مساوی 5 بود رقمهای کمتر از صدم را صفر می گذاریم و یک واحد به رقم صدم یک واحد اضافه می کنیم. اگر پس از صدم کمتراز 5 بود رقم های کمتر از یکان را صفر می گذاریم به مثالهای زیر توجه فرمایید:

تقریب با کمتر از اعشار

در تقریب کمتر از یک از انها می خواهیم که به اولین رقم کمتر از یکان توجه داشته باشند یعنی رقم های جلوی مرتبه تقریب را حذف وبه جای ان صفر قرار دهند و اگر اولین رقم ۵ و ۵ به بالا بود یک واحد به مرتبه تقریب اضافه کنند.

 نکته ۱: تفاوت بین قطع کردن و گرد کردن : درروش قطع کردن سرعت انجام محاسبات بیشتر

است ولی در روش گرد کردن دقت انجام محاسبات بیشتر است . استفاده از این

روش ها به اهمیت دقت یا سرعت محاسبات بستگی دارد.

 

نکته ۲ : برای انجام محاسبات اگر ابتدا محاسبه کنیم سپس تقریب بزنیم جواب به پاسخ واقعی نزدیک تر می شود.

نتیجه گیری:برای این که در استفاده از عدد های تقریبی خطای کم تری داشته باشیم از روش گرد کردن استفاده می کنیم. در این روش با توجه به تقریب مورد نظر عدد تقریبی ای را انتخاب می کنیم که به مقدار واقعی نزدیک تر باشد.

 

نمونه سوالات فصل تقریب ریاضی ششم کد ۷۶۷۱با پاسخ تشریحی

 

توجه: کپی کردن مطلب فوق بدون قرار دادن لینک ریاضی ششم دبستان شرعا حرام است

و تخلف محسوب میگردد.

 

:: ارسال شده در: ریاضی ششم ,
:: مطالب مرتبط: گام به گام ریاضی ششم ( کامل و رایگان )| حل تمرین ریاضی ششم جدید , جزوه و نمونه سوال کسرهای تلسکوپی , حل تمرین 4 صفحه 90 ریاضی ششم(فصل نسبت، تناسب و درصد) , تمرین 1 صفحه 11 ریاضی ششم , فعالیت 1 صفحه 36 (تقسيم اعشاري بر روي محور) , تمرین 1 صفحه 109 , تمرین 4 صفحه 25 , تمرین ۱ صفحه ۳۹ ریاضی ششم , جمع و تفریق اعداد مخلوط با استفاده از محور , ضرب مساحتی کسرها ,
:: برچسب‌ها: تقریب در ریاضی ششم ابتدایی , آموزش تقریب زدن , روش گرد كردن اعداد , روش گرد كردن در رياضي ششم , تقریب ریاضی ششم ,
ارسال نظر براي اين مطلب
اين نظر توسط سعید در تاريخ 1396/11/15 و 10:50 دقيقه ارسال شده است

با سلام

شما در آخرین مثال فکر کنم اشتباه کردید. 363/8918
کمتر از 0.1 گرد کردین . گفتین ارزش مکانی باید صدم رو در نظر بگیریم الان در عدد بالا عدد صدم یک هست شما عدد 9 رو صدم در نظر گرفتین که در رتبه هزارم هست

آیا بنده اشتباه مطلب رو گرفتم یا مطلب شما اشتباه تایپ شده؟ ممنون میشیم یه ایمیل بزنید چون در حال یاد گرفتن هستم ممنون میشم
پاسخ : با سلام
رقم 9 دارای ارزش مکانی صدم هست.


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
پیشنهادات ویژه امروز

تخفیف های ویژه امروز

 

 

 

عدد و الگو


 

نمونه سوال الگو ریاضی ششم کد  ۸۶۹۳ با پاسخ تشریحی


 


 

خرید 8693

 

کسرها


 

نمونه سوال کسر ریاضی ششم کد  ۸۶۲۲ با پاسخ تشریحی

 

 


 

خرید 8693

 

 


نمونه سوال کسر ریاضی ششم کد ۷۶۲۱ با پاسخ تشریحی

 

 


 

خرید 7621


اعداد اعشاری


 

نمونه سوال ریاضی ششم کد ۸۶۳۳ با پاسخ تشریحی

 


 

خرید 7621


 

تقارن و مختصات



نمونه سوال ریاضی ششم کد 8643 با پاسخ تشریحی

 


 

خرید 7621




نمونه سوالات فصل تقارن و مختصات ریاضی ششم کد 642 با پاسخ تشریحی


 


 

خرید


نمونه سوال فصل اندازه گیری ریاضی ششم کد ۸۶۵۲ با پاسخ تشریحی

 


 

خرید 7621



کلیک کنید
کلیک کنید

کانال ریاضی در تلگرام

تدریس خصوصی ریاضی هفتم

RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir